Sunday, May 16, 2010

Farisa Dalam Kenangan, Al-Fatihah

pagi tadi kami sekeluarga di kejutkan dengan kehilngan Farisa...saat di beritahu kehilangan Farisa , apa yang saya terbayang adalah seorang kanak2 berumur 4 Tahun yang aktif lagi lincah....terkejut bukan main kepalang...sakit ape???Farisa adalah anak saudara yang pertama sebelah abang ipar saya....Farisa yang berkulit gebu lagi cute...huhuhu....x sangka dia pergi terlebih dulu...kali pertama saya jumpa dengan Farisa kalau x silap lebih kurang 2-3 tahun dulu..
waktu tue saya di tahun kedua Diploma...dan kali terakhir sewaktu perkahwinan kakak saya  dan Safwan.. , terkejut juga melihat badan Farisa yang semakin comel dan gebu...masih ingat lagi, muka Farisa yang masam dan menjeling tajam dek kerana marah x di benarkan naik pelamin bersama pengantin...hehhe...Farisa yang mmg manja dengan abg ipar dan kakak sy..kami adik-beradik mmg suka bercerita pasal Farisa, pasti tergelak2 kalau cerita pasal Farisha dijadikan isu..ada saja gelagatnya yang mencuit hati..sebab tue agak terasa juga dengan kehilangan nya...hmmm2...Farisha..Allah lebih menyayangimu...Farisa pasti sedang gembira di sana sekarang..
disebabkan berita mengejut ini saya jadi serba-salah...antara melawat Farisa di Putrajaya atau menghadiri meeting Konsert Nasyid...setelah lama berkira-kira akhir nya saya membuat keputusan utk ke Putrajaya krn takut terkilan xdpt menatap wajah Farisa buat kali terakhir...1st time melihat mayat kanak2 di depan mata sendiri..hati sya jadi sayu dan takut..kanak2 selincah itu sudah pun di tarik nyawanya kembali, apatah lagi orang seperti saya...huhuhu....moga Farisha tenang dan gembira di sana....moga keluarga arwah tabah menghadapi dugaan ini...Insyaallah, pasti ada hikmahnya yang tersendiri...



Kali terakhir saya melihat Farisha

No comments: